09 February 2011

Toy Museum Penang


Selama ni serius tak tahu langsung kewujudan Toy Museum, Penang. Minggu lepas berpeluang ke sana. Lebih 100 000 watak kartun yang pelbagai jenis ada dipamerkan di sini. Antaranya, Anime toys, Doraemon, Cinderella, Shrek, Mr. Bean, Dragon Ball, Spiderman, Ninja Turtles dan banyak lagi. Tak dapat nak senaraikan sebab terlalu banyak kartun yang ada dalam muzium ni.


The entrance fee for adult RM10. For children RM6. Agak berbaloi la dengan entrance fee tu sebab dapat ambik gambar kat dalam muzium tu. Muzium ni kecik je. Taklah besar sangat. Tapi, walaupun kecik ianya sarat dengan macam-macam jenis toys. Korang sebut je apa sahaja kartun yang korang minat, gerenti ada. Tapi, kartun Upin Ipin takde lagi :P

Toy Museum ni memang 'mesra pengunjung'. Ada kerusi yang disediakan untuk pengunjung. Toilet pun ada disediakan. Design yang unik :)



Snow White

Garfield

Sailormoon



LOVES.





3 comments:

  1. museum kan...bukan musuem..comel la toy2 kat situ

    ReplyDelete
  2. arbi : memang menarik pun. first time.hehe

    thanks hidayah..xperasan plak,hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...