07 October 2009

cinta? sayang? suka? minat?

CINTA
-kita mmg mengharapkan dia menjadi milik kita.segala apa yg kita buat, kalo bleh nak dia tau dan sebolehnya kita xnak sakitkan ati dia.kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.
(cinta selalu ditujukan kpd seseorg yg kita selalu ingat dan mimpi.tanpanya kita akan sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dgn hati yg ikhlas wlpn dia buat xtau jer)

SAYANG
-kita memerlukan dia apabila kita perlukan seseorang utk berkongsi rahsia dan kisah kita.selalunya kita akan sayangkan seseorang yg menjadi TELINGA kpd mslh kita.
(sayang ditujukan kpd seseorg yg blh membuang masenya utk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn mslh kita dan kita jugak blh menyakitkan hatinya krn kita bukan cinta padanya.tp kalo dh syg xkan nak sakitkan ati dia kan ;))

SUKA
-kita sukakan dia kerana dia kelakar n happy go lucky.bila bersama dengannya kita selalu tergelak n tersenyum.tapi kita xlah rindu kt dia sangat bila seminggu xjumpa.mungkin rindukan kerenahnya.
(suka ditujukan kpd seseorang yg blh menjadi pelawak kpd kita, yg sentiasa menceriakan hidup kita)

MINAT
-ada sesuatu pada dirinya yg menarik minat kita utk mendekatinya.
(minat ditujukan kpd seseorg yg ada sifat, peribadi atau barang yg kita mahukan darinya)

tapi ingatla bahawa tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu...



5 comments:

  1. jiwang~~..
    tbe2 jer nie.. hak3..
    sbb everyone around u dah kapel??..
    hepi je kan tgok dorang.. haha..
    awk tu bile lagi..
    *wishing2..*

    ReplyDelete
  2. biarkan mereka bahagia...
    hehe..
    me??ntahh..xtau..
    haha

    ReplyDelete
  3. cinta xkan hadir tanpa sayang, minat dan suka...
    kita nak dia jadi milik kita..namun tak semua yang kita nak akan dapat...ni la lumrah dunia...
    kita cintakan dia sepenuh jiwa raga walaupun kdg2 kala kita tak dipedulikan...
    ni la lumrah dunia...
    cintailah seseorg seperti air yg mengalir, ia akan sentiasa berterusan...bukan menyintai seperti musim, kerana ia akan berubah setiap masa....

    ReplyDelete
  4. like this...agreed...

    cinta itu ibarat angin...kita tak nampak..tapi kita dapat merasai kehadirannya...tanpanya kita lemah...angin adalah keperluan hidup..cinta adalah fitrah hidup...

    ReplyDelete
  5. betul tu fiq!.. mmg x nampak bg sesape yg berkaseh.. tp JGN LAH sesekali kamu kecewakan org yg mencintai kamu, seseungguhnya mmg akan dapat balasan. kalau dah ade kapel tu, jagalah dia seperti jaga diri kamu sendiri, xnak luka seperti kamu x ingin dilukakan. dan tolonglah jgn mengkhianati cinta kamu dgn dia, seperti tidak mengkhianati cinta kamu kpd Allah.. nanti kamu akan terima cinta sejati..peace n out!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...