28 March 2009

gelagat tpe bile.....


hellooo...huhuu..dh lame x update blog...buzy loll~~...actually, dah lame nak post diz entry..tp, xberkesempatan lagi..alang2 tengah siapkan assignmnet, curi2 mase skek update blog...heheee~~..dat day, hang out wit man, ida n amer...finally, keinginan hendak beli ****** tercapai jugak akhirnya...thanks TPE sekalian..hiihii

man : suka sangat dapat pegang hamster!!!

amer aka senget kering...uhuhuu...senyum jer..hihi..=))


tangan sape tu ea??hehe..dunno...btw, best giler pegi kat gerai tu..dpt pegang n tengok sume binatang yang ader..huhu..


hurmm...elok2 ida..nanti melepas plak hamster tu..hihii


ida...kite bukan nak beli hamster laaa...sudah2 la tunjuk hamster tue...=p

kitorg nak beli turtle loll..man yang pilihkan turtle tu..seekor jantan n seekor lagi betina~



lastly, letak atas meja tpe..hahaha...hurmm, till now turtle tu xde name lagi..kitorg masih pikir name yg sesuai..think! think! think!...hahaha


24 March 2009

boring dalam kelas...

inilah hasil ernie n diane time class thinking skills ptg td...kebiasaannya kitorg duduk kat depan skali time lecture..tapi, hari ni kitorang duduk kat belakang...so, bile dah duk kat situ jawabnya xde focuslaa....hurmm...mata je pandang kat depan..tp, fikiran melayang-layang, sembang2 ngan diorang, buat keje len..huhu..pandai2 cover la..uhuh....

stress!!!!


STRESS!!!!!da first word dat i posted for this entry...banyak betul benda kena pikir....everythings...anythings....masalah, keje datang macam tu saje....i try to take one day at a time, but sometimes several days attack me at once.

so, when i x stress??..hurmm...dunnoo~~how i manage my stress??!!ermm...mcm2 buat...but, semuanya untuk masa yang singkat jer...pastu, stress datang balik....tension is who you think you should be. but, relaxation is who you are...when i'm in stress mode i'll :

1.makan banyak2...tp, my weight x gain pun..huh...my stress totally out in my head when i got eskrem n double cheeseburger...nyam2...hahaha....~~

2.listen to music.....bukak volume kuat2...(dlm kete je bleh =p)

3.driving!!!...round ke mana2 jer...still remember dat nite i went to somewhere..alone...gila punye stress..huuhu~~

4.crying.....yg tu berlaku if i got many problems...itulah padahnya bila kite pendam sorang2, not share wit our frens....finally...meletup!!haha..stakat ni jaz nangis2 jer..xdela meletup2..huhuu..xpandai nak marah2 nie..=D

thats all...kan best if i can give my stress wings and let it fly away...

MyEm0.Com

21 March 2009

i've learned...



i've learned...
this life is like a roll of toilet paper..the closer it gets to the end, the faster it goes...

i've learned...
that we should be glad God doesn't give us everything we ask for...

i've learned...
that under everyone's hard shell, is someone who wants to be appreciated and loved...

i've learned...
that to ignore the facts does not change the facts...

i've learned...
that the less time i have to work, the more things i get done...

friends..
remember this..
.:FRIENDSHIP IS THE GOLDEN THREAD THAT TIES ALL HEARTS TOGETHER:.


18 March 2009

damn funny!!!


Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.

Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.

Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.

Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.

Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.

Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.



16 March 2009

tag!!


1. WERE YOU NAMED AFTER ANYONE?
- Nope.Dont think so..

2. WHEN WAS THE LAST TIME YOU CRIED?
- Last night

3. DO YOU LIKE YOUR HANDWRITING?
- Hurmm...sometimes~

4. WHAT IS YOUR FAVORITE LUNCH MEAT?
- Chicken

5. DO YOU HAVE KIDS?
- Ohh...nope!!

6. IF YOU WERE ANOTHER PERSON, WOULD YOU BE FRIENDS WITH YOU?
- Yes!!

7. DO YOU USE SARCASM?
- Yes...sometimes~

8. DO YOU STILL HAVE YOUR TONSILS?
- Nope

9. WOULD YOU BUNGEE JUMP?
- Hurm....of cos i want!!

10. WHAT IS YOUR FAVORITE CEREAL?

- Koko Crunch..

11. DO YOU UNTIE YOUR SHOES WHEN YOU TAKE THEM OFF?
- Nope..

12. HOW DO YOU SEE YOURSELF?
- Ermm...so hard to explain..huhu

13. WHAT IS YOUR FAVORITE ICE CREAM?
- Chocolate!!...

14. WHAT IS THE FIRST THING YOU NOTICE ABOUT PEOPLE?
- Their eyes.

15. RED OR PINK?
- Pink

16. WHAT IS YOUR LEAST FAVORITE THING ABOUT YOURSELF?
- Hurmm..

17. WHO DO YOU MISS THE MOST?
- My brats~

18. DO YOU WANT EVERYONE TO COMPLETE THIS LIST?
- Yess!!

19. WHAT COLOR PANTS AND SHOES ARE YOU WEARING?
- Pants: Black...Shoes: Brown

20. WHAT ANNOY YOU THE MOST?
- Liars

21. WHAT ARE YOU LISTENING TO RIGHT NOW?
- Missing You-1st Lady

22. IF YOU WERE A CRAYON, WHAT COLOR WOULD YOU BE?
- Blue

23. FAVORITE SMELLS?
- My perfume =D

24. WHO WAS THE LAST PERSON YOU TALKED TO ON THE PHONE?
- Princess Atikah

25. FUTURE CAR?
- Ermm.....dun decided it yet

26. FAVORITE SPORTS TO WATCH?
- Badminton

27. HAIR COLOUR?
- Black

28. EYE COLOR?
- Dark??Black??

29. DO YOU WEAR CONTACTS?
- Nope and never will..im scared to wear it....huhu

30. FAVORITE FOOD?
- Tomyam..my favourite

31. SCARY MOVIES OR HAPPY ENDINGS?
- Happy endings

32. LAST MOVIE YOU WATCHED?
- Can’t remember it....huuhu..

33. WHAT COLOR SHIRT ARE YOU WEARING?
- White

34. SUMMER OR WINTER?
- Winter~

35. HUGS OR KISSES?
- I want BOTH!!uhuh..

36. WHAT ARE YOUR HOBBIES?
- Blogging

37. MOST LIKELY TO RESPOND?
- She

38. LEAST LIKELY TO RESPOND?
- Ermm..who??...He

39. WHAT BOOK ARE YOU READING NOW?
- Mandarin book!!..hahaha=p

40. WHAT IS ON YOUR MOUSE PAD?
- Mouse

41. WHAT DID YOU WATCH ON TV LAST NIGHT
- Nothing....dun have time to watch tv

42. FAVORITE SOUND(S)?
- Anythings...nope dangdut!!huhuu

43. ROLLING STONES OR BEATLES?
- Dunnooo~

44. WHAT IS THE FURTHEST YOU HAVE BEEN FROM HOME?
- Hurmm...

45. DO YOU HAVE A SPECIAL TALENT(S)?
- So hard to show angry face!!hahaha..izit a special talent???huuhu

46. WHERE WERE U BORN?
- Kuala Terengganu

47. WHOSE ANSWERS ARE YOU LOOKING FORWARD TO GETTING BACK?
- Dia...

48. HOW DID YOU MEET YOUR SPOUSE/SIGNIFICANT OTHER?
- No Comment!!


100 truths~~


Last beverage → Pepsi
Last phone call → Bonda
Last text message → Jusliani
Last song you listened to → Sahabat-Aizat
Last time you cried → Today

HAVE YOU EVER:
Dated someone twice → Nope!!
Been cheated → Yes =(
Kissed someone & regretted it → Ermm...
Lost someone special→ Yes!!

IN THE PAST MONTH HAVE YOU:
Fallen out of love → No
Laughed until you cried → Yes
Met someone who changed your life → Yes...
Found out someone was talking about you → Hurm~~
How many people on your top friends do you know in real life? → 2 only
How many kids do you want to have → Never thought of it yet...
Do you have any pets → Yes...cats~
Do you want to change your name → No...Never thought of it..I like my name
What time did you wake up today → Around 8 am
What were you doing at midnight last night → Meeting..Online~
Name something you cannot wait for → Happiness
Last time you saw your father→ 2 weeks ago
What's one thing you wish you could change --> Dun trust someone 100%
Have you ever talked to a person named Tom --> Never
What's getting on your nerves right now --> My problems...
What's your real name → Hasleena Ramlee
Elementary/Primary School → SK Kubang Ikan
Middle/Secondary School --> SMK Bandar,SM Teknik Trg,SMK Sultan Sulaiman
Hair color → Black
Long or short → Long
Are you a health freak → Not really..
Righty or lefty → Righty

FIRSTS :
First surgery → Never
First piercing → Ears
First best friend → Adah
First sport you joined → Netball
First pet → Cats
First vacation -> Pulau Pangkor

CURRENTLY :
Eating → Nasi Goreng Tomyam
Drinking → Teh o ais
Waiting → Someone reply my message

YOUR FUTURE :
Want kids? → Yes..Of cos i want!!
Want to get married?→ Yes!!
Careers in mind? → Teacher? Lecturer??...

HAVE YOU EVER :
Kissed a stranger → Never
Drank Wine/Beer/alcohol → Never
Lost glasses/contacts → Until now,never lost it..=D
Ran away from home → NEVER!!
Broken someone's heart → Ermm.....
Been arrested → No
Cried when someone died → YES!!

DO YOU BELIEVE IN:
Yourself → Yes!!
Miracles → Depends~
Love at first sight →Hurmm...no comment!!
Heaven → Yes!!
Santa Claus → No
Kiss on the first date→ No....never thought of it..huhu
Angels → Yes

ANSWER TRUTHFULLY :
Is there one person you want to be with right now? → Yess..i want!!
Had more than one boyfriend/girlfriend at one time? -> No...NEVER!!
Do you believe in God? → Yes!!


15 March 2009

perlu ke berahsia??

Pengalaman yang lepas membuatkan ku terfikir akan perkara nie... Setiap pasangan mempunyai cerita yang tersendiri. Ada yang kalau boleh, mahu je menceritakan segala apa yang berlaku kepada pasangannya. Kalau tidak pun, menceritakan apa yang dia makan, apa yang dia rasa, apa perasaan dia pada ketika itu dan macam-macam lagi. Tetapi, tidak semua yang perlu kita beritahu, kan?

Memang tidak salah untuk berahsia tetapi janganlah sampai menipu. Sekiranya anda melakukan sesuatu yang tidak disukai oleh pasangan anda, memang la kita patut tidak menceritakan kepadanya. Ini bagi mengelak hubungan kita menjadi masalah. Tetapi sekiranya dia dapat tahu dan kita menipunya, tidakkah keadaan akan menjadi lebih teruk?

Kita juga janganlah terlalu jujur sehingga semua benda ingin diceritakan kepada pasangan kita apabila ditanya. Saya tahu anda pernah tanya kepada pasangan anda, apa lauk yang mereka makan pada tengahari tadi atau pun malam tadi. Owh…ianya amat biasa bagi setiap pasangan untuk tanya soalan-soalan sebegini. Dan ada juga pasangan yang tanya soalan yang bukan-bukan. Merepek-merepek sahaja soalannya.

Tetapi, anda harus tahu memang ada perkara yang perlu kita rahsiakan. Di antaranya, sekiranya perkara itu merupakan rahsia yang kita telah janjikan dengan seseorang, tidak elok untuk kita ceritakan kepada pasangan kita. Kerana ia digolong dalam golongan orang yang tidak amanah.

Jadi, semuanya terpulang kepada anda. Apa yang saya ingin tekankan di sini adalah, anda boleh berahsia tetapi jangan menipu. Binalah hubungan yang jujur dan ikhlas. Okey?

14 March 2009

lunch at tasik cempaka


today, i wit my frens lunch kat tasik cempaka....best siot!!!hehehe...satu kelainan yang tersangat best for my lunch diz weekend...i like it!!!

lauk pauk yang dipilih oleh kami berlima...pari bakar, sayur, ayam masak kunyit, gulai daging plus sambal belacan....total rm27.50~

inilah muka2 yang menghabiskan lauk pauk tadi..muka kekenyangan especially lelaki2 yang berada di belakang...ehhe...we enjoy our lunch~~



aksi2 lelaki yang "control"....hahaha


sebelum balik ukm, sempat lagi kitorang kasi pose terakhir....huhu...




miss diz moment~~




13 March 2009

friends...friends...friends


f.r.i.e.n.d.s

A sharp tongue can cut my own throat. If I want my dreams to come true, I mustn't oversleep. Of all the things I wear, my expression is the most important. The happiness of my life depends on the quality of my thoughts. The heaviest thing I can carry is a grudge. One thing I can give and still keep...is my word. I lie the loudest when I lie to myself. If I lack the courage to start, I have already finished. One thing I can't recycle is wasted time. Ideas won't work unless ' I ' do. My mind is like a parachute...it functions only when open.

The pursuit of happiness is the chase of a lifetime! It is never too late to become what I might have been.

f.r.i.e.n.d.s

Life is too short to wake up with regrets. So, love the people who treat you right. Forget about the one's who don't. Believe everything happens for a reason. If you get a second chance, grab it with both hands. If it changes your life, let it. Nobody said life would be easy, they just promised it would be worth it.

Friends are like balloons...once you let them go, you might not get them back. Sometimes we get so busy with our own life and problems that we may not even notice that we've let them fly away. Sometimes we are so caught up in who's right and who's wrong that we forget what's right and wrong. Sometimes we just don't realize what real friendship means until it is too late. I don't want to let that happen so I'm gonna tie you to my heart so I never lose you....BFF~

p/s : rindu sgt2 kat adah, imah, mek, dilah...

MyEm0.Com

march


untuk sape2 yang lahir pada bulan march....happy besday to u!!!

* Attractive personality
* Affectionate
* Shy and reserved
* Secretive
* Naturally honest, generous and sympathetic
* Loves peace and serenity
* Sensitive to others
* Loves to serve others
* Not easily angered
* Trustworthy
* Appreciative and returns kindness
* Observant and assess others
* Revengeful
* Loves to dream and fantasize
* Loves traveling
* Loves attention
* Loves home decors
* Musically talented
* Loves special things
* Moody

07 March 2009

c.o.u.p.l.e


Beberapa hari lepas, ada seorang teman saya telah bertanya satu soalan psikologi yang saya kira sangat menarik. Ianya bukan sembarangan soalan kerana daripada jawapan yang diberikan, kita dapat mengetahui sebab mengapa seseorang itu memilih pasangan mereka. Walaupun ia cuma ramalan psikologi, namun ada juga kebenarannya...cubalah~~

Nak tahu apa soalannya? Jom kita tengok sama-sama....

Ada 5 perkara berlaku serentak...

1. Air mendidih kat dapur.

2. Air paip melimpah kat bilik air.

3. Bayi menangis.

4. Telefon berbunyi.

5. Ada orang ketuk pintu.

Kalau anda diberi pilihan, apakah perkara yang anda akan 'settle' kan terlebih dahulu? Anda dikehendaki untuk susun perkara 1-5 tersebut mengikut kepentingan dan keutamaan yang anda fikirkan. Semua perkara tersebut mestilah diselesaikan. Susunlah ikut perkara yang anda rasa lebih penting untuk diselesaikan dahulu.

Bayangkan anda sedang mengalami keadaan seperti itu sekarang. Fikirkan dan pertimbangkan, apakah perkara yang anda akan selesaikan mengikut keutamaan anda.

Fikir…

Fikir…

Fikir…

Fikir…

Fikir…

OK, dah habis fikir dan anda sudah buat keputusan? Nak tahu apakah fakta terselindung disebalik jawapan yang anda berikan? Jom kita semak jawapan anda…

Apakah ciri/sifat/perkara yang anda utama dan pentingkan dalam memilih pasangan anda.

· Kalau anda memilih untuk menutup air medidih : menandakan anda mementingkan keselamatan dan kebolehan 'si dia' untuk membimbing anda.

· Kalau anda memilih untuk menutup pili air yang melimpah di bilik air : menandakan anda mementingkan kekayaan,wang ringgit dan harta.

· Kalau anda memilih untuk memujuk bayi yang menangis : menandakan anda mementingkan cinta dan kasih sayang.

· Kalau anda memilih untuk mengangkat telefon yang sedang berbunyi : menandakan anda mementingkan akhlak, budi bahasa dan perlakuan pasangan anda.

· Kalau anda memilih untuk membuka pintu : menandakan anda mementingkan rupa paras, fizikal luaran dan personaliti pasangan anda.

So, macam mana?? Bagi saya perkara2 tersebut ada logiknya kalau kita fikir betul2...hurmm...cubalah bertanyakan soalan ini kepada rakan-rakan anda ataupun bertanya kepada pasangan anda sendiri...pasti menarik!!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...